Dofinansowania
O dofinansowanie z programu “Mój Prąd” można się ubiegać w przypadku montowania instalacji o mocy od 2 do 10kWp. Do wyboru są dwie możliwości: samodzielne składanie kompletu dokumentów lub za pośrednictwem naszych doradców.
Wnioski składane samodzielnie poprzez portal mojprad.gov.pl
Wymagania: Klient musi posiadać profil zaufany lub e-dowód.
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek w formie elektronicznej
2. Kopia Faktury za instalację i montaż
3. Potwierdzenia zapłaty za fakturę
4. Zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika dwukierunkowego wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano.
Wnioski składane przez MDI Solar
Wniosek wraz z dokumentami wysyłamy pocztą w wersji papierowej w imieniu klienta do siedziby Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony i podpisany oryginał wniosku
2. Kopia Faktury za instalację i montaż
3. Potwierdzenia zapłaty za fakturę
4. Zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano.
Procedura ubiegania się o dopłatę
w programie “Mój Prąd”:
1. Podpisanie umowy oraz podjęcie decyzji: czy klient samodzielnie składa wniosek drogą internetową (najszybsza metoda), czy pozostawia to naszym doradcom?
- samodzielne składanie wniosku: przesyłamy instrukcję wypełniania wniosku. W razie problemów oferujemy wsparcie przy kompletowaniu dokumentów.
- z pomocą naszych doradców: w momencie podpisania umowy na montaż instalacji fotowoltaicznej należy wypełnić również wniosek o dofinansowanie. Dane wymagane do wniosku to: PESEL, numer dowodu osobistego, numer rachunku bankowego. Prawidłowo wypełniony wniosek nasz doradca zabiera razem z umową.
W momencie zakończenia montażu instalacji fotowoltaicznej składamy wniosek o wymianę licznika na dwukierunkowy. Wniosek ten jest adresowany do operatora energii elektrycznej, z którym klient ma podpisaną umowę. Wymiana licznika trwa do miesiąca.
2. O wymianie licznika na dwukierunkowy oraz podłączeniu do sieci operator zawiadamia klienta drogą elektroniczną lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
3. Komplet dokumentów wysyłamy pocztą do NFOŚ.
4. Mailem informujemy klienta o złożeniu wniosku.
5. Status rozpatrywania wniosku klient może sprawdzić na stronie mojprad.gov.pl
6. Procedowanie wniosku trwa około 3 miesięcy.